zondag 26 september 2010

Farewell feestjes

Om iedereen nog eens te kunnen zien moeten we onze weekends goed indelen.  Tegenwoordig gaan we dus ongeveer 3x daags taart eten bij vrienden en familie die we allemaal nog een laatste keer willen zien voor we ons boeltje pakken en naar de andere kant van de wereld vertrekken.  Als dat zo doorgaat zullen we op 5 oktober niet meer door de deur van dat vliegtuig kunnen...
Het is ook druk met de verkoop van de laatste spullen, al hebben we intussen onze buik meer dan vol van de gemiddelde kapaza koper.  Ik geef jullie even een opsomming mee van de meest irriterende en belachelijke kapaza reacties die we tot nu toe ontvingen:
1) bij de verkoop van 2e hands glazenonderzetters Zack - onze vraagprijs 3 euro:
Vraag: "zijn deze in nieuwstaat en krasvrij?"
Antwoord : "neen, ze zijn immers 2e hands en dus reeds gebruikt.  Als u nieuwe wenst gaat u beter naar de winkel en kan u beter meer dan 3 euro op zak hebben"
2) bij de verkoop van een Ikea wandlamp voor 1,5 euro (nieuwprijs 6 euro):
Vraag: "ik heb interesse en wil de lamp kopen voor 1,5 euro.  Wilt u de lamp verzenden aub?"
Antwoord: "de lamp kost amper 6 euro nieuw in Ikea, verzendkosten zijn 5,70 euro, dus dat komt u toch duurder uit"
Vraag: "waarom kan u de lamp niet via kiala verzenden, dat kost immers maar 4 euro"
Antwoord: "grrrrr"
Verder komt de helft van de kopers gewoon niet opdagen en zit je dus uren te wachten voor niets.
Als ik in Australië niet weet wat gedaan (je weet maar nooit) ga ik op missie en ga ik ook wat kapaza verkopers irriteren.  Ik zal mijn tijd doden met mailtjes versturen in de zin van: "ik ben erg geïnteresseerd in de kleerkast die u verkoopt, maar kan u me laten weten hoeveel ze weegt?" of "ik heb wel interesse in de fiets die u verkoopt, maar enkel als hij ook kan omgebouwd worden in een straaljager"

1 opmerking: