dinsdag 31 mei 2011

Assembly

Iedere dinsdag is er op de school van Jozefien 45 minuten tijd voor "assembly" ofte "samenkomst".  Elke dinsdagnamiddag komen alle leerlingen van de school in de turnzaal samen om te luisteren en te praten.  Er wordt verteld wat er allemaal is gebeurd in de afgelopen week en wat er nog allemaal te gebeuren staat in de komende week.  Aangezien ik op dat uur toch altijd op school ben, laat ik het niet na om telkens "assembly" mee te pikken (weliswaar met Sebastiaan op sleeptouw).  Vandaag was niet zomaar een "assembly".  Jozefien's juf had me al verteld dat een aantal leerlingen van Jozefien's klas - waaronder ook Jozefien zelf - een zinnetje zouden voorlezen voor de hele groep leerlingen in de zaal.  Aangezien Jozefien nogal verlegen is, was het een behoorlijk riskante missie om haar voor een groep van circa 200 jongelingen een briefje te laten voorlezen, ook al had ze de avond voordien in alle mogelijke intonaties geoefend.  En toch, tot ons aller verbazing - en uiteraard grote trots - stond Jozefien vooraan en las ze met grote duidelijkheid het zinntetje "I found a star on my lunchbox" voor.  Ik kon niet trotser zijn en er stonden zowaar tranen in mijn ogen.  Ik moet er nog wel even bij vermelden dat mijn fototoestel het even liet afweten bij het filmen op zo'n afstand.  Het eerste filmpje is nogal groot uitgevallen en het tweede nogal wazig.  Als je op het tweede filmpje echter goed kijkt en luistert kan je Jozefien haar zinnetje "I found a star on my lunchbox" klaar en duidelijk horen aflezen.  Wat wordt ze toch groot, mijn kleine meid!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten