vrijdag 16 juli 2010

Jozefien moet brillen

Op het einde van het schooljaar kregen we een brief mee van het CLB.  Jozefien zou best eens naar de oogarts gaan...  Zo gezegd zo gedaan en op 24 juni, meteen na ons weekje rust in Frankrijk maakten we een afspraak bij de oogarts.  Dat ze ging moeten brillen, daar hadden we ons wel enigszins op voorbereid, maar dat ze een afwijking van 4 en 4,5 zou hebben, daar stonden we toch even van te kijken.  Gelukkig is er een hele goeie en ook makkelijke remedie voor oogafwijkingen, eentje die wij in ons gezin maar al te goed kennen: brillen...
Begin juli zijn we dan met z'n allen naar de brillenwinkel gestapt om het allermooiste brilletje voor Jozefien uit te kiezen.  En we zijn allemaal tevreden met het resultaat.  Vinden jullie ook niet dat onze lieve dochter er goed uitziet met haar nieuwe brilletje?  Laat gerust een reactie achter.

7 opmerkingen:

  1. Hoe komt het dat Jozefientje er zo ongelukkig uitziet met die prachtige bril. Kan niet zijn e stinky of anders zal tante Trut je brilletje nemen en dan mag jij mijn lelijke zwarte..... of je kunt die van mama nemen - met 1 oor. In het begin is een bril wennen maar het is zo leuk om scherp te zien ... heb je ooit al zoveel grassprietjes gezien of klavertjes.... Je brilletje is echt mooi ik wil het zelfs inkaderen en aan mijn kale witte muur hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voila ik heb nu ook een google account - speciaal om te zeggen dat Jozefientje zo een mooi meid is. Enfin kan ook niet anders want als je kijkt naar haar zus ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Fien, je ziet er heel mooi uit met je nieuwe bril hoor schat! En zo mooi roze, echt prachtig!!! Ze zullen in Australië nogal onder de indruk zijn, wij zijn het in ieder geval nu al!

    Dikkke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel ! Jozefien is meteen een paar cm gegroeid dankzij jullie reacties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jozefien, zelf hier in New Zealand vinden mijn kleine kindjes hem zoooooo mooi, Sterretje wou zelf zo'n bril maar spijtig genoeg moet ze nu nog geen bril dragen, maar ik wel en het is een mooie blauwe. Brillen is voor stoere "girls" juist zoals jij en ik (en ik zie er alles zoveel mooier door).
    Groetjes van Greet vanuit NZland

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai! keileuk brilletje voor een wreed mooi madammeke!

    BeantwoordenVerwijderen