woensdag 28 juli 2010

Werken!

Omdat we aan de andere kant van de planeet ook brood op de plank moeten hebben, is Jan in actie geschoten om de arbeidsmarkt te verkennen en actie te ondernemen.
Gezien mijn huidige job zich in de staalsector situeert, is het misschien logisch om daar te beginnen. Wat snuisterwerk leert dat er twee grote staalbedrijven zijn down under:


Het eerste bedrijf lijkt heel interessant, het is de grootste speler, en heeft een filosofie die wel enigszins aansluit bij die van Sidmar. Daarenboven bevindt het zich in Port Kembla, dichtbij Wollongong in de Illawara region een heel mooie streek die toch nog betaalbaar is.
De vacatures op hun websites wat gevolgd en een eerste keer gereageerd op een positie als Solutions Architect, een sterk IT gerichte job, maar iets waarvoor ik hier zeker in aanmerking zou voor genomen worden. Na een 10-tal dagen al een vriendelijke mail terug gekregen met de mededeling dat ik niet weerhouden was. Enige tijd later een vacature gezien die me eigenlijk op het lijf geschreven is, een Senior Supply Chain Consultant. Ook daar een aanvraag voor ingediend, ondertussen zijn we 3 weken verder en niets meer gehoord. Goed of slecht nieuws, wie zal het zeggen...
Ondertussen natuurlijk niet stil gezeten en aan het netwerken geslaan. Zo heb ik een contactpersoon kunnen bereiken (dank u Yannick), die me meteen doorverwezen heeft naar zijn directe manager. Die leek aan de ene kant wel geïnteresseerd, maar aan de andere kant wist hij ook te vertellen dat het momenteel toch ook 'difficult times' zijn in de staalindustrie aldaar.
Ik ben benieuwd naar de outcome, u toch ook?

PS: als er bij de Australische lezers mensen met connecties zijn, dan ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten