woensdag 22 juni 2011

Grand Ridge Road part II

We verkenden al eerder eens Gippsland (zie ons eerdere blogberichtje hierover - http://redsgodownunder.blogspot.com/2011/04/grand-ridge-road-part-i.html) en reden toen het stukje van Seaview tot Mirboo North.  Dit keer vertrokken we in Foster en namen de "scenic route" Boularra Foster Road richting Gunyah.  Dit bracht ons weer op de Grand Ridge Road, maar dit keer midden in het Strzelecki Forest - genaamd naar de Poolse ontdekker.  We kregen weer een knap staaltje regenwoud te zien, zowel langs als op de baan.  Mama moest af en toe de handen uit de mouwen steken, terwijl papa met een kritische blik toekeek, maar uiteindelijk zag hij dat het goed was en we konden weer verder.


Naarmate de route vorderde moesten we constateren dat onze sjieke bak zijn naam minder en minder waardig werd.  We hielden nog even halt bij de prachtige watervallen in Agnes Falls en Jozefien en Sebastiaan hielden er een wedstrijdje plaslopen.  
Om op te warmen stopten we in een Mc Donalds voor een kopje koffie en we  parkeerden in het stadje Leongatha naast een zogenaamde mud slut waarnaast de enkele moddervlek op onze sjieke bak verwaarloosbaar kon genoemd worden.
Wat wildlife betrof kwamen we heel wat wallibies tegen, de meesten hiervan lagen echter langs de kant van de weg met de pootjes richting hemel wijzend.  

1 opmerking:

  1. Al die australische dorpjes- namen , ik werd er zat van.Alleen Mac Donalds ken ik. Dat is hier bij mijn deur maar toch heb ik jullie niet gezien.Mogelijks was het bij nacht en lag ik te maffen van mijn slaappil.

    BeantwoordenVerwijderen