zaterdag 4 juni 2011

huppeldepup

Ik weet dat jullie doorwinterde (vergeef de woordspeling) Aussie Belgen het misschien niet geloven, maar hier is het nog steeds aan  het nazomeren.  We hadden dit jaar in Victoria de slechtste zomer die zie hier allertijden hadden meegemaakt en volgens mij wordt dit nu ruimschoots goed gemaakt met de winter.  Op het programma vandaag stond dus "aperitieven op een terrasje".  De mooie foto hieronder werd gemaakt door onze fotograaf van dienst, Jozefien Cheyns.  


Op de terugweg deden we een ommetje langs een wat kleiner baantje tot papa ineens een klein sprongetje maakte achter zijn stuur en dito kreetje uitschreeuwde.  Er sprong plots een kangoeroe vrolijk naast de sjieke bak.  Ik grabbelde nog naar mijn camera om het bewijsmateriaal op de gevoelige plaat te leggen, maar mijn handtas is niet de meest geordende, dus helaas heb ik het beest slechts op zijn vluchtweg kunnen pakken.

Sebastiaan vond het allemaal niet zo grappig en wou dat de deuren van de auto gesloten bleven, want volgens hem zou die kangoeroe wel eens een "lift" willen en daarvoor moest hij maar zijn eigen vervoer zoeken - aldus Sebastiaan. Voor de verandering gierde Jozefien het uit van het lachen en begreep absoluut niet waar papa's kreetjes vandaan kwamen.  Ze had al eeuwen geleden een bordje gezien waarop stond aangeduid dat hier kangoeroe's langs je auto meehoppen, dus wat was eigenlijk ons probleem?  

Tja, de wereld door de ogen van een kind kan toch simpel zijn he

1 opmerking:

  1. Blij dat je hem gemist hebt! Ben zelf nog nooit tegen een kangeroe gebotst (maar vermijd dan ook liefst het rijden na zonsondergang buiten de stad), maar wel eens meegemaakt als passagier. Akelig! Gelukkig alleen maar oppervlakkige schade en de kangeroe hebben we niet kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen