dinsdag 12 oktober 2010

Dental en fatty boys

We zijn amper 3 dagen in het land en begrijpen al ten volle waarom private health insurance zo belangrijk is.  Ondanks het feit dat ik net voor ons vertrek nog op controle ben geweest bij de tandarts in België kreeg ik hier net nadat mijn lichaam hersteld was van de jetlag een helse tandpijn die mijn nachtrust verstoorde en mijn dagen ondraaglijk maakte.  Het verdict was simpel: ik moet naar een Australische tandarts.  Aangezien ik al vele Belgische tandenbeulen in mijn leven heb bezocht, zag ik er massaal tegenop om de Australische tegenvoeter te ontmoeten.  Hij stelde mij echter meteen gerust en zijn assistente (in wiens ogen het wellicht ook lente was naar analgogie met het seizoen hier en ook met het liedje natuurlijk, maar ik was te bang om het te zien) deed me een slabbetje om en gaf me een grote zonnebril die ik verbaasd, maar volgzaam opzette.  De tandarts wist te vertellen dat de zonnebril was zodat je niet de hele tijd in het felle licht boven je moest kijken.  Hij beloofde me nogmaals zachtaardig te zijn.  Ik was immers zijn allereerste Belgische patiënte en wilde hij er nog meer krijgen in de toekomst, dan mocht hij met mij uiteraard niet beulen.  Zogezegd zogedaan en voor ik een spuit kreeg om het gaatje te vullen werd er zelfs met een super zacht watje met verdovende gel over het tandvlees gegaan opdat ook de spuit niet zo gevoeld worden.  Luxe zeg.  Verder kon je het hele gebeuren van boren, vullen en polijsten mooi volgen op een schermpje boven je hoofd, relaxed met een oversized zonnebril op je hoofd.
Na een 10 tal minuten was mijn gaatje verleden tijd en kon ik aan de balie mijn rekening gaan betalen.  Ik mocht zomaar effe 153 AUD ophoesten voor een simpel gaatje, geen X-rays, niets speciaals.  De mevrouw aan de balie keek me met ontzetting aan toen ik nee antwoordde op haar vraag :"do you not have any kind of private insurance at all??".  Tja, dat zullen we dan maar snel in orde maken en dan nog 6 maand wachten om een nieuw gaatje te krijgen, want er staat immers een wachttijd op dental...
Intussen amuseren de kids zich hier nog steeds te pletter in het huisje.  Voor hen is het nog steeds vakantie, ook al moeten we af en toe wat tijd uittrekken om wat huisjes te bezoeken.  Als het mooi weer is zijn ze niet uit de tuin weg te slaan, maar als het al eens wat frisser is amuseren ze zich samen met spelletjes spelen en verhaaltjes lezen in de fat boys die ze zelf tot "fatty boy" hebben gedoopt.  Dat wordt al zeker iets dat we ook in ons eigen huis zullen installeren.

4 opmerkingen:

  1. Schrik maar niet te fel van het prijskaartje dat aan private insurance hangt... Maar wel noodzakelijk, zeker met kids in huis (en ik heb ook zo'n slecht/zwak gebit). Gelukkig moeten wij geen wachttijd omdat Jan via zijn werk verzekerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij dat alles goed gaat daar! Leuk jullie te volgen!! Melbourne en surroundings zijn heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 4 TWAS MAAR OM TE PROBEREN ALS HET NU LUKT
    WENS EEN VLUGGE OPLOSSING VOOR DE TAND
    EN LAAT DE KLEINTJES MAAR PLEZIER MAKEN ZOLANG ZIJ HET BIJ MIJ MAAR NIET OVER HOOP ZETTEN WANT DAAR KAN IK ZO GOED NIET TEGEN ZOALANG DE RUG NIET GENEZEN IS;

    BeantwoordenVerwijderen